Ministerstwo Cyfryzacji opracowało i udostępniło „RODO dla Administracji„. Przewodnik, kierowany do administracji publicznej, który udziela odpowiedzi na najbardziej nurtujące problemy i pytania związane ze stosowaniem ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
Jakie zagadnienia są poruszane?
Z poradnika możemy dowiedzieć się m. in. o tym, że upoważnienia do przetwarzania danych osobowych udzielone pracownikom na podstawie ustawy z 1997 r. zachowują ważność o ile precyzyjnie określają zakres upoważnienia i są one zgodne z nowymi politykami bezpieczeństwa.
Transmitowanie on-line posiedzeń Rady Gminy, Rady Powiatu oraz Sejmików Województwa bez anonimizacji imion i nazwisk jest dozwolone. Ewentualna anonimizacja może być konieczna, ale dopiero na etapie publikacji nagrań – i to tylko w zakresie, w jakim udostępnienie określonych informacji naruszałoby prywatność osoby fizycznej, np. informacje o danych wrażliwych.
Listy obecności mogą zawierać wielu pracowników na jednej stronie jednak nie powinny być ujawniane ewentualne przyczyny nieobecności w pracy tj. urlop wypoczynkowy czy zwolnienie lekarskie.
Organizując imprezy masowe np. na plakacie musi być zawarta informacja, iż uczestnictwo jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na publikację wizerunku np. na stronie urzędu. Informacja ta powinna zawiera również wskazanie odpowiedniej podstawy prawnej. Dzięki temu organizując wydarzenia w których bierze udział większa liczba osób nie potrzeba – na gruncie RODO – zgody każdej osoby, biorącej udział w wydarzeniu, na utrwalenie jej wizerunku.
Sprawdź poradnik „RODO dla Administracji”
Odpowiedzi na te i inne praktyczne zagadnienia udziela w prosty sposób ów poradnik. Zachęcamy do zapoznania się z nim, pamiętając jednocześnie iż zgodnie z RODO, to Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych stanowi oficjalne źródło wiedzy o obowiązkach spoczywających na administratorach i podmiotach przetwarzających.
RODO dla Administracji
Kliknij aby przejść do poradnika